FCL – transportul maritim in regim de container complet

Container complet (FCL) – ce presupune?
Transportul maritim in regim de container complet (FCL) reprezinta una dintre cele mai des intalnite variante de transport, putand transporta volume mari de marfa la costuri reduse. Transportul maritim in container complet (FCL) este o solutie luata in calcul de marii transportatori/importatori de marfuri.
Gratie costurilor reduse, dar si capacitatii mari de transport, aceasta varianta a ajuns astazi sa se dezvolte destul de mult, fiind potrivita pentru cei care vor sa transporte cantitati mari de marfa, folosind transportul maritim.

Transport maritim
Atunci cand alegi sa transporti o anumita cantitate de marfa cu ajutorul transportului maritim ai in vedere doi factori importanti. Pe de o parte, iei in calcul cantitatea de marfa pe care urmeaza sa o transporti, astfel ca putem vorbi despre o cantitate de marfa mai mica si astfel alegi transportul maritim in grupaj, dar si despre o cantitate de marfa mai mare alegand varianta de container complet.
Pentru detalii puteti consulta ghidul alaturat: https://guidedimports.com/blog/what-does-fcl-mean/
In ambele variante, marfa este transportata in containere, astfel ca in prima optiune (LCL), cea in grupaj, containerul va fi impartit si cu alte marfuri ce apartin altor importatori, pe cand in transportul maritim in container complet se va incarca un container întreg sau o parte importanta a unui container de marfa, fiind volum suficient de marfa.
Un alt criteriu luat in considerare pentru transportul maritim il reprezinta alegerea navei de transport. De aceasta data, firma de consultanta sau cea care se ocupa de expeditii in transport, precum este Pabllo Logistics se va asigura ca nava aleasa va duce la bun sfarsit transportul fara incidente, avand grija de marfa incarcata.
Asadar, compania de logistica se va asigura de livrarea la timp fara incidente si mai ales la costuri corecte ale transportului de marfa. In acelasi timp, va duce la bun sfarsit toata documentatia vamala si va oferi clientului solutiile de depozitare si transport necesare pentru ca bunurile sau produsele ce urmeaza a fi transportate sa fie ferite de orice incidente. In transportul maritim toate datele de sosire la destinatie sunt estimate deoarece exista conditii externe si independente de om pentru ajungerea cu precizie la o anumita data a marfurilor.
Chiar daca atunci cand vorbim despre transport maritim in container complet ne gandim ca va fi suficienta marfa pentru incarcarea unui intreg container, in realitate transportul in regim FCL reprezinta un mod de expediere, prin care o singura expediere sau o parte a unei expedieri este inclusa intr-un container. Unitatea de masura pentru acest tip de transport este 1 TEU.
Avantajele transportului maritim in regim de container complet
Adesea, firmele care aleg transportul maritim in container complet sau echipament complet incarcat se gandesc la avantajele acestui tip de transport in detrimentul transportului aerian, care este rapid.
Cel mai important avantaj este ca marfa ajunge in siguranta, containerul nefiind deschis decat la destinatia finala, astfel ca riscul de deteriorare este foarte mic.
Pentru exportul din Romania, marfa este incarcata din portul Constanta, iar pentru importul de marfuri catre Romania marfa este colectata din diferite porturi ale anumitor tari, urcata pe nava și adusa la destinatie.
Un alt avantaj al transportului maritim in container complet este costul redus. Datorita volumelor mari de marfa, putem spune ca acest tip de transport asigura cel mai mic pret din piata, astfel ca importatorii sau exportatorii sunt cat se poate de multumiti.
Cu toate acestea daca nu exista un volum mare de marfa se poate apela la transportul in grupaj, astfel aceleasi containere vor contine marfuri ce apartin unor transportatori diferiti.

Incarcare container in regim FCL
Daca ai nevoie de sfaturile Pabllo Logistics cu privire la transportul de marfuri si pentru alegerea celor mai bune solutii, te invitam sa ne contactezi la office@pabllo.ro sau la +40 722 120 618.
Noutati
- Folosirea containerelor SOC reduc costurile cu 20%26 iulie 2022
- Anul Nou Chinezesc si efectul asupra transportului maritim4 februarie 2022
- Proceduri vamale, intocmirea declaratiei vamale!10 octombrie 2021
- Cum alegi un container uzat de marfa?24 august 2021
- Termenul de transport, importanta si generalitati.15 iulie 2021