> Blog > Nume categorie > Cum alegi un container uzat de marfa?

Cum alegi un container uzat de marfa?

Aspecte de care sa tii cont !

Pentru desfasurarea transportului maritim de marfa, adesea se utilizeaza containere deja folosite. De aceea daca urmeaza sa importi o anumita cantitate de marfa si sa folosesti transportul maritim este recomandat sa ai in vedere  mai multe aspecte atunci cand doresti achizitionarea unui container uzat de marfa.

In primul rand, marfa trebuie sa ajunga in conditii de siguranta la destinatie si de aceea starea containerului trebuie sa fie (de preferat) cat mai buna. De asemenea, containerul trebuie sa serveasca scopului de transport sau mai exact tipului marfii ce urmeaza a se deplasa dintr-o destinatie in alta.

In transportul maritim containerele joaca un rol important asigurand o securitate mare marfurilor transportate si in acelasi timp reusesc sa usureze atat procesul de incarcare, cat si pe cel de descarcare.

In transportul maritim containerele sunt de mai multe categorii:

  • containere ISO de dimensiuni diferite
  • containere ISO tank
  • containere frigorifice
  • containere pentru transportul de vehicule

Transportul maritim se desfasoara in trei moduri:

  • transport maritim de tip FCL, adica in container complet
  • transport maritim de tip LCL sau in grupaj
  • transport maritim de tip bulk.
Container uzat de marfa
sursa: www.canva.com

Iata mai jos cateva aspecte pe care trebuie sa le ai in vedere atunci cand alegi un transport maritim in regim containerizat.

Structura de rezistenta

Acesta este un prim aspect pe care trebuie sa il ai in vedere atunci cand alegi un container uzat pentru transportul marfii tale. Mai inainte de a negocia un cost al containerului mai mic priveste atent structura de rezistenta a acestuia pornind de la rama containerului si pana la stalpii verticali. Acestia asigura stabilitatea si durabilitatea constructiei si ca atare daca nu observi ca ar fi degradati ai putea sa-ti indrepti atentia spre containerul ales.Ar fi bine totusi sa eviti acele containere care contin rama sau stalpii din lemn intrucat se pot degrada mult mai usor.

Se recomanda verificarea etanseizarii garniturilor de la usi – aspect pe care multi cumparatori nu-l au in vedere. Verificarea structurii de rezistenta se face asezand containerul pe o suprafata perfect plana oferind astfel posibilitatea deschiderii usilor foarte usor, putandu-se astfel observa pe lungimea containerului daca exista torsiuni. Integritatea din punct de verdere a perforarii materialului din care a fost construit se face prin pozitionarea cumparatorului in interiorului containerul si inchiderea usilor pe interior astfel fiind facila observarea infiltrarii luminii sau nu.

Un ultim element diferentiator: cercetarea integritatii podelei.

Izolatie termica

Un alt factor pe care sa il ai in vedere la alegerea unui container folosit pentru transportul marfii tale este izolatia. De regula, orice container prezinta o izolatie din spuma poliuretanica ce are o grosime de la 3 pana la 14 mm. O izolatie buna a containerului inseamna si protectia marfii in fata variatiilor de temperatura.

Un alt aspect important este cel al verificarii sistemului frigorific, sa nu existe pierderi, scurgeri si totodata functionarea sa fie in parametrii.

Mai ales atunci cand avem de-a face cu marfa perisabila este bine ca izolatia containerului sa fie cat mai groasa.

Sa nu fie ponosit

Alegerea unui container uzat se va face in functie de utilitatea data de noul propietar, iar in cazul in care se pastreaza regimul de transport maritim placutele CSC sunt obligatorii. In cazul scoaterii containerului din uzul maritim, acesta se va indigeniza. Daca exista urme de degradare vizibile atunci poate ca ar fi bine sa te indrepti catre un alt container. Nu uita, chiar daca pretul este prioritar si iti doresti sa alegi un container cat mai ieftin, facand economie la costuri, in realitate scopul tau este sa foloseasca obiectivului pentru care a fost achizionat.

Un container degradat poate pune in pericol transportul de marfa, daca se va folisi pentru transport, insa, daca containerul va avea o alta utilitate degradarea containerului esta normala.

Negociaza pretul

Atunci cand urmeaza sa achizitionezi mai multe containere folosite ar fi bine sa faci o propunere de pret care sa includa anumite discount-uri. In cazul in care nu știi cum se face acest lucru ai putea apela la o companie de logistica care sa te ajute sa faci aceasta achizitie.

Containerele au o „viata” de rulare pe apele lumii de aproximativ 30 ani, dupa care sunt scoase din circuit si acestea se pot folosi si-n alte scopuri, cum ar fi: depozitare, transport deseuri din metal sau in spatii de locuit.

Pabllo Logistics este o companie de logistica si transport marfa care ofera si serviciul de consultanta, aici : https://pabllo-logistics.ro/consultanta-transport-on-line/

De aceea atunci cand nu stii de unde sa cumperi un container folosit, care sunt lucrurile pe care trebuie sa le urmaresti la achizitia unui astfel de container sau cum sa faci o negociere de pret, poti apela la Pabllo Logistics si mai mult ca sigur acestia vor prelua problemele tale, asigurandu-te de cea mai buna achizitie.

Mai multe detalii gasiti aici: http://pabllo-logistics.ro/, dar alaturat si cateva sugestii de unde te poti informa despre felul in care arata un container uzat de marfa: https://www.portablespace.co.uk/product/40ft-cheap-used-container si https://www.alibaba.com/product-detail/Tianjin-45HC-used-shipping-container-for_60635448780.html