Consultanta vamala

> Servicii > Consultanta > Consultanta vamala

Consultanta vamala se acorda la sediul central sau in cadrul birourilor noastre de comisionariat unde veti primi informatii referitoare la taxe si proceduri vamale, obligatii de plata catre bugetul de stat si documente comerciale necesare, specifice fiecarei operatiuni. Veti obtine si informatii despre avizele, autorizatiile, abilitarile de cate aveti nevoie in cadrul procesului de vamuire.

Comisionariatele vamale sunt autorizate de D.G.V. (Directia Generala a Vamilor, Romania) si HMRC (UK) pentru a putea depune declaratii vamale in numele beneficiarului, cu documentatia necesara pentru justificarea inscrisurilor din declaratia vamala.

Formalitati vamale

Birourile de comisionariat vamal isi desfasoara activitatea pe langa Birourile Vamale din Bucuresti, Cluj, Resita, Constanta, biroul dedicat din UK si in porturile Europene, oferind persoanelor fizice si juridice consultanta necesara.

In cadrul birourilor de comisionariat vor fi solicitate documentele necesare specifice fiecarei operatiuni, dar si intocmirea declaratiilor vamale, prezentarea si sustinerea in fata autoritatilor vamale. In cadrul procesului de sustinere si reprezentare a declaratiei vamale in fata lucratorilor vamali, aceasta trece prin mai multe etape, anume: inregistrare, repartitie, control documentar, control fizic, validare, contabilitate, liber de vama, etc.

Formalitati vamale

Formalitati vamale – servicii:

  • declarații vamale de import si de export;
  • declaratii vamale T2L;
  • declaratiil vamale de tranzit;
  • completarea carnetelor TIR;
  • consultanta de specialitate privind documentele necesare intocmirii si efectuarii formalitatilor vamale;
  • asistenta pentru obtinerea certificatelor și a altor documente necesare pentru realizarea procedurilor de vamuire (Ancex, Eori, document de supraveghere produse siderurgice/din aluminiu, CITES, etc);
  • asistenta vamuire, la cererea autoritatilor vamale;
  • obtinerea documentelor fitosanitare;
  • depunerea documentelor de transport si de plata catre vama.

Servicii conexe – formalitati vamale:

  • manipulare marfa la import;
  • manipulare marfuri la export;
  • manipulare marfuri in cadrul inspectiei vamale;
  • depozitare marfuri in spatiu sub supraveghere vamala;
  • livrare/preluare marfuri/de la sediul operatorului economic sau persoanei fizice.

Declaratia vamala de export cuprinde informatii despre:

  • exportator (Consignee),
  • importator (Shipper),
  • biroul vamal in care se face operatiunea de export,
  • regimul vamal,
  • biroul vamal prin care va iesi din tara marfa,
  • tipul de transport cu care va iesi din tara marfa,
  • valoarea fiecarui tip de marfa (articol),
  • greutatea bruta si neta pentru fiecare tip de marfa (articol),
  • conditie de livrare,
  • valoare transport pana la granita,
  • descrierea marfurilor pentru fiecare tip de marfa (articol),
  • numar articole,
  • licente, avize autorizatii, negatii;
  • lista de documente atasate,
  • etc

Declaratia vamala de import cuprinde informatii despre:

  • exportator (Shipper),
  • importator (Consignee),
  • biroul vamal in care se face operatiunea de import,
  • regimul vamal.,
  • biroul vamal prin care a intrat in tara marfa,
  • tipul de transport cu care a intrat in tara marfa,
  • valoarea fiecarui tip de marfa (articol),
  • greutatea bruta si neta pentru fiecare tip de marfa (articol),
  • conditie de livrare,
  • valoare transport (in functie de conditia de livrare),
  • descrierea marfurilor pentru fiecare tip de marfa (articol),
  • numar articole,
  • informatii fiscale cu taxe, accize si TVA aplicate tipului de marfa (articol),
  • sume totale datorate bugetului de stat,
  • licente, avize autorizatii, negatii;
  • lista de documente atasate,
  • etc.
Formalitati vamale

Formalitati vamale

Formalitati vamale se intocmesc in cadrul birourilor de comisionariat vamal din Bucuresti, Resita, Cluj, Constanta, UK si porturile si aeroporturile din UE. Acestea au la baza documente justificative, din care precizam:

  • Invoice/Factura externa: nume cumparator, nume vanzator, numar si data, numar criteriu, tipul si felul marfurilor, unitatea de masura, pret pe unitate, pret total pe articol, pret total general pe toate articolele in cifre si litere, conditia de livrare, termene de plata, originea marfurilor, moneda, etc.
  • Packing list/Lista de colisaj: nume cumparator, nume vanzator, numar si data, numar criteriu, tipul si felul marfurilor, unitatea de masura, greutate neta pe unitate, greutate bruta pe unitate, greutate neta pe articol, greutate bruta pe articol, greutate neta generala, greutate bruta generala, volum (CBM) per unitate si per articol.
  • Certificat de origine: date referitoare la producatorul marfurilor, tara de origine, cantitate.
  • Certificat de conformitate: date referitoare la standardele la care produsele se conformeaza.
  • Certificat de calitate: date referitoare la calitatea produselor, date cerute de catre diferite autoritati abilitate.
  • Documente diverse: avize necesare pentru formalitati, autorizatii necesare diferitelor operatiuni (exemplu: Autorizatie de mediu, Autorizatie de expeditor inregistrat (accize), autorizatie antrepozit fiscal, licenta import MEEMA (Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri), licenta CNCAN, etc), imputerniciri, declaratii, CUI, CIF, Act constitutiv, avize fitosanitare, etc.
    • Obtinere Licenta import MEEMA – 118 RON/HS code;
    • Negatie ANCEX (Ministerul Afacerilor Externe)- 100 EUR/negatie;
    • Autorizatie CITES (Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor) – 120 EUR/autorizatie;

EORI: reprezinta numar de inregistrare atribuit operatorilor economici si persoanelor fizice pentru a putea desfasura operatiuni de import-export in afara Uniunii Europene. Documentul este eliberat de Directia Generala a Vamilor.

  • Obtinere EORI – 100 RON/companie

Documente de transport:

  • CMR-ul, denumit si scrisoare de trasura, reglementeaza transportul marfurilor de orice fel, pe cale rutiera. Datele cuprinse in scrisoarea de trasura CMR sunt: expeditorul, destinatarul, documentele insotitoare, tipul si cantitatea marfurilor transportate, numarul de inmatriculare al autovehiculului, date identificare caraus, mentiuni cu privire la marfuri, plati, etc.
  • Bill of Landing (B/L sau BOL) este un document folosit in transportul maritim de marfuri, reprezentand si un important instrument financiar. Acesta este generat de vanzator/shipper cu detalii despre: transport, marfa, greutate, destinatie, caraus, etc. Acesta contine o foarte importanta componenta, cea financiara. Prin transferul B/L de la vanzator/shipper la cumparator/consignee se face si transferul de proprietate asupra marfurilor.
  • AWB (Airway bill sau scrisoarea de transport) este documentul care insoteste orice expediere aeriana si are un cod unic de identificare care permite urmarirea expedierii. Scrisoarea de transport (AWB) contine datele de identificare ale expedierii: destinatar, expeditor, platitor, numarul de plicuri/colete/paleti, greutate si descrierea continutului, marfa este asigurata si care este valoarea, instructiuni privind serviciile aditionale, data ridicarii expedierii.

Pentru mai multe detalii puteti apela la serviciile noastre ce consultanta on-line.

Cere o cotatie