> Blog > Nume categorie > Avantajele transportului maritim in regim grupaj

Avantajele transportului maritim in regim grupaj

Avantajele transportului maritim in regim grupaj

Ce inseamna transportul maritim in regim grupaj si cat este de avantajos?

Transportul maritim se desfasoara fie in regim de container complet, fie in regim de grupaj. Ceea ce deosebeste transportul de tip FCL sau container complet de cel in grupaj (LCL) este ca acesta din urma este o optiune pentru transportul de marfa in cantitati mai mici.

Ce este transportul maritim in regim grupaj?

Transportul in regim de grupaj inseamna o cantitate mai mica de marfa transportata, dar si diferite variante de ambalaj, precum si un numar mai mare de expeditori sau destinatari. Toti acestia se regasesc intr-o livrare colectiva. Ca atare, daca nu ai o cantitate mare de marfa cu care sa poti desfasura un transport in container complet, atunci poti apela la transportul in grupaj, fiind o varianta sigura, flexibila, dar mai ales avantajoasa din punct de vedere financiar.

De-a lungul timpului, transportul in regim de grupaj este unul dintre cele mai des intalnite variante de transport, fiind cat se poate de eficient. Spre deosebire de transportul de tip bulk, cel în grupaj prezinta avantajul ca marfa este ambalata si poate fi incarcata si descarcata cu usurinta. De cele mai multe ori, mai multe tipuri de marfa ajung sa fie parte dintr-un singur palet.

In regim de grupaj marfa ajunge in siguranta la destinație. Ambalajul poarta un rol esential, astfel cu cat acesta este mai bine realizat cu atat marfa ajunge cu bine la destinatie. Desigur, nu toate marfurile pot fi transportate in regim de grupaj.

transport maritim grupaj
sursa: www.canva.com

Sunt exceptate de la transportul in regim grupaj animalele, plantele, bijuteriile, transportul de armament, dar si de materiale explozibile. Marfurile ce se pot degrada usor (perisabile) sunt si ele excluse de la acest tip de transport.

Desi pretul de transport este hotarator, un alt factor esential este timpul de tranzit asa ca nu putini sunt cei ce intreaba cand ajunge marfa la destinatie.

Transportul maritim in regim grupaj inseamna un echipament partial incarcat si ca atare marfa va ocupa mai putin spatiu fata de un container complet si ca astfel se are in vedere expedierea mai multor tipuri de marfuri intr-un singur container.

In cadrul transportului maritim in regim grupaj marfurile vor fi preluate de la depozite de colectare avand toate operatiunile vamale finalizate, inclusiv declaratia vamala urmand ca mai apoi sa fie incarcate intr-un container alaturi de mai multe alte expedieri si transportate spre destinatia finala. Este posibil ca anumite marfuri sa fie transbordate, adică initial marfa sa fie preluata intr-un camion desfasurandu-se transport rutier spre o anumita destinatie, urmand ca mai apoi sa fie urcata in nava si transportata in regim containerizat.

Ca atare, in functie de nevoia companiei se poate alege fie transport maritim in container complet (FCL), fie transport maritim in regim grupaj (LCL), costul de aceasta data fiind mai mic fata de o alta opțiune de transport aleasa, asa cum ar fi transportul aerian, feroviar sau rutier. Prin transportul maritim in regim grupaj se poate transporta o cantitate mult mai mare de marfa fata de variantele de transport amintite mai sus.

Pabllo Logistics ofera consultanta in transportul de marfa, indicandu-ti cele mai bune solutii atunci cand vine vorba de transportul spre destinatie a marfii si pune la dispozitia ta alegerea unor pachete special concepute si adaptate nevoilor actuale de transport containerizat.

Pornind de la indeplinirea formalitatilor vamale si pana la alegerea tipului de transport, toate acestea vor insemna mult pentru compania ta. Costurile si timpii de transport vor fi evaluati corect, iar marfa va ajunge in siguranta la destinatie. Alege Pabllo Logistics, acolo unde seriozitatea, eficienta, informatia si rezultatele sunt adunate intr-un singur loc.