Transportul de marfuri din China a devenit cel mai solicitat in ultima perioada, China fiind o piata cat se poate de vasta in ceea ce priveste furnizarea de marfuri. Chiar daca piata de marfuri a fost afectata de pandemie, productia din China a fost reluata in ultima perioada, lucrandu-se la capacitate mare.
Desi s-a creat pe alocuri un mit al lipsei de calitate a produselor din China, in realitate dimensiunile transportului de marfuri din China arata ca nu este deloc asa, cererea pentru astfel de produse fiind foarte mare, la nivel mondial. Chiar daca exista asa numitele “chinezarii“, in realitate in China poti gasi si marfa mai scumpa, dar de o calitate superioara. Totul se desfasoara in functie de politica importatorului, astfel ca unii aleg marfa mai ieftina, altii mai scumpa, insa cantitatea de marfa ceruta este mare.
De retinut ca documentele care vot insoti partidele de marfa sunt: factura comerciala, lista de colisaj, certificate ( in cazul in care pentru marfa comanda este necesara prezentarea certificatelor fie de producator, fie de calitate si origine etc), buletine de analiza si actele companiei.
Iata mai jos cateva lucruri pe care ar trebui sa le cunosti despre transportul de marfuri din China:
1. Timpul de transport este mare. Indiferent de varianta de transport pe care o alegi, marfa nu ajunge imediat la tine.Transportul desfasurat maritim poate dura circa 30-35 de zile pana in Romania. Este bine de retinut faptul ca timpul pe care un importator trebuie sa il aiba in vedere de la lansarea comenzii si pana la sosirea in port a containerului de marfa este de circa 45-60 de zile, in cazul transportului maritim.
2. Plata marfii comandate in China se face odata cu incarcarea produselor in containerele de marfa de la nivelul navei. Ca atare, este nevoie de o dovada de incarcare (bill of lading) care sa ateste faptul ca marfa a fost vanduta si achitata. Platile pentru China se pot face fie prin transfer bancar, fie prin scrisoare de garantie bancara.
3. Transportul maritim este o optiune des utilizata de importatori. Maritim, se poate ajunge din China fie in regim de container complet (FCL), fie in regim de grupaj (LCL). Daca nu poti umple un container de marfa, atunci poti opta pentru transportul maritim de marfuri din China in regim de grupaj, costurile fiind mai reduse, insa timpul de transport mai mare.
4. Transportul feroviar – o alternativa la transportul maritim. In ultima perioada, cererea de transport feroviar de marfuri din China devine pe zi ce trece mai mare. Astfel, cele mai importante terminale sunt cele din Chengdu si Zhongshan. Avantajele transportului feroviar de marfuri din China sunt date de siguranta transportului, periodicitatea acestuia, viteza. Este important de mentionat faptul ca marfa intra in Uniunea Europeana prin terminalul polonez Małaszewicze, aflat foarte aproape de granita cu Ucraina, Belarus si la o distanta de 1050 km de Moscova. In terminalul Małaszewicze intalnim 3 terminale PKP Kolejowy, Europort și Agrostop.
Transportul feroviar vine in avantajul importatorilor, cu preturi convenabile, mai ales acum cand situatia anului 2020 a schimbat conditiile tarifare atat la transportul maritim, cat si la cel aerian.
5. Transportul aerian de marfa din China prezinta avantajul unor curse periodice, timpi de transport cunoscuti, capacitate de livrare marfa crescuta si preturi convenabile.
Imaginea apartine Pabllo Logistics
Transportul de marfuri din China reprezinta unul dintre cele mai solicitate servicii din acest domeniu, tinand cont de piata diversa de marfuri, dar si de preturile mici ale produselor.
De aceea, atunci cand ti-ai gasit un furnizor de marfa din China, poti apela cu incredere la serviciile Pabllo Logistics, ce ofera atat expeditii pe ruta China – Uniunea Europeana, cat si servicii de consultanta, pornind de la formalitati vamale si pana la avize, licente si consultanta in import-export.
Noutati in relatia Romaniei cu China: https://ccroch.ro/
Ne poti gasi aici: https://pabllo-logistics.ro/contact/.