Avantaje si dezavantaje la intocmirea formalitatilor vamale.

De curand ANAF Romania (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) prin DGV (Directia Generala Vamala) obliga toti importatorii care efectueaza operatiuni vamale in portul Constanta sa intocmeaza declaratiile de import la birourile vamale de interior unde isi au sediul social declarat / punctul de lucru.

Odata cu aceasta masura cresc costurile operationale, acestea fiind puse in sarcina importatorilor. Se impune astfel necesitatea unei comparari intre modurile de aplicare a legislatiei din afara Romaniei si nu numai, intervine automat confruntarea avantajelor si dezavantajelor operatiunilor intraeuropene vs. Romania devenind astfel incomparabil mai avantajos din punct de vedere financiar, dar si a duratei prestararea formalitatilor vamale in afara granitelor Romaniei.

Avantaje UE

  • Formalitati facile, fara cereri abuzive d.p.d.v. documentar;
  • Vama fiscala – scutire de TVA (taxele vamale se achita);
  • TVA la vanzare;
  • Documente trimise si acceptate de birourile vamale europene in format electronic;
  • Rapiditate in efectuarea formalitatilor;

Dezavantaje UE

  • Cost ridicat al transportului (transbord+transport din vama unde se intocmesc formalitatile vamale pana la destinatia din Romania)
  • Agent pentru reprezentare in portul de transbordare;
  • Livrare indelungata dupa ce formalitatile vamale s-au incheiat;
  • Necunoasterea limbii.

Avantaje RO

  • Cunoasterea limbii;
  • Rapiditate la livrare dupa incheierea formalitatilor;

Dezavantaje RO

  • Birocratie excesiva;
  • Plata taxe + TVA la intocmirea formalitatilor;
  • Depunere documete originale la vama cu OP originale;
  • Obligativitatea semnarii si stampilarii in original a documentelor;
  • Costuri suplimentare ca urmare a obligativitatii transitului catre birourile vamale de interior;
  • Costuri suplimentare ca urmare a controlului fizic in cadrul operatiunii de transit si a controlului fizic la importul marfurilor la biroul vamal de interior;
  • Risc ridicat de distrugere a marfurilor ca urmare a manipularii marfurilor la cele 2 controale fizice (se observa neincrederea autoritatii vamale in birourile sale de interior si viceversa)
  • Comisionari in portul de descarcare, dar si la livrare – cost suplimentar;
  • Timp irosit pentru livrare, minim 24 H pentru realizarea transitului;
  • Stationari pentru zile suplimentare la transportul auto – cost suplimentar.

Pentru mai multe detalii nu ezitati sa ne scrieti folosind pagina de Facebook sau direct in sectiunea de contact.