Transport maritim


Containerele maritime in regim FCL (full container loading) la import sunt preluate din diferite porturi ale tarilor exportatoare catre Romania, iar la export din portul Constanta catre diferite destinatii.

Transport maritim containerizat, de tip bulk si agabaritic

Departamentul maritim pune la dispozitie urmatoarele tipuri de transporturi:

  • transport maritim containerizat de tipul FCL (full container load) si LCL (less container load - grupaj);
  • transport maritim de tip RO-RO;
  • transporturi maritime de tip bulk;
  • transporturi maritime agabaritice.

In cazul transportului maritim containerizat, atunci cand exista cerere, acesta se realizeaza cu sprijinul liniilor maritime ce au disponibil de containere si nave, cu expedieri saptamanale catre destinatiile dorite sau din porturile de interes.

Colaboram cu cele mai cunoscute si mari companii ce detin containere de transport maritim containerizat, avand astfel posibilitatea de a monitoriza si actiona in timp eficient intreaga operatiune de transport.

De regula, transportul maritim containerizat (FCL) este folosit pentru marfuri generale. Exista, pe langa transportul maritim containerizat (FCL), transportul maritim in regim de grupaj (LCL).

Transportul maritim containerizat inplica eficienta din punct de vedere a costului, motiv pentru care expedierea marfurilor intr-un container complet aduce de regula un cost mai scazut decat expedierea de tip grupaj(LCL) a aceleasi partide de marfa.

Containerele maritime in regim FCL (full container load) la import sunt preluate din diferite porturi ale tarilor exportatoare catre Romania, iar la export din portul Constanta catre diferite destinatii. La export se aduce containerul la incarcare pana la locatia indicata sau din depozitele noastre din Constanta. La import, marfurile vor fi transportate pana la locul indicat, dupa efectuarea operatiunilor vamale de tranzit sau import. Cele mai intalnite rute sunt: Orientul Indepartat (China, India, Pakistan, Taiwan, Koreea, etc.), Orientul Apropiat (Israel, Emiratele Arabe Unite, Iordania, Siria, etc.), Bazinul Mediteraneean (Egipt, Libia, Maroc, Algeria, etc.), Europa (Spania, Franta, Italia, Grecia, Turcia, etc.), Bazinul Marii Negre ( Bulgaria, Ukraina, Turcia, etc.), America de Nord (U.S.A, Canada, etc.), America Centrala (Costa Rica, etc.), America de Sud (Brazilia, Argentina, etc.), Australia, Noua Zeelanda, Africa ( Gambia, Nigeria), etc.

Marfurile in regim LCL (less container load) vor fi preluate de la depozitele de colectare unde vor fi intocmite documentele vamale, dupa care vor fi incarcate in containere impreuna cu alte partide de marfa catre destinatiile finale. In functie de destinatie aceste marfuri pot fi transbordate (de exemplu: pentru o partida de marfa ce pleaca din Romania catre Costa Rica, acesta va fi mai intai incarcata in camion pana in Germania si de acolo va fi transbordata in container cu destinatia San Jose, Costa Rica; alte marfuri sunt incarcate in Constanta in container si pleaca catre Singapore si de acolo sunt transbordate in container destinat pentru Japonia).

Principalele tipuri de containere folosite de firma noastra sunt: 20'DV, 40'DV, 40'HC, 40'RF, 20'OT, 40'OT, 20'FR, 40'FR.

Tipuri de marfuri transportate in containere maritime:

  • pentru containerele 20'DV, 40'DV si 40'HC marfuri generale;
  • pentru containerele 40'RF marfuri refrigerate pana la temperatura de -20 gr C;
  • pentru containerele 20'OT si 40'OT marfuri ce sunt incarcate pe partea de deasupra cu macaraua (utilaje, piese, etc.);
  • pentru containerele 20'FR si 40'FR marfuri agabaritice de diferite dimensiuni.

Transporturile maritime de tip RO-RO sunt transporturi cu nave maritime specizalizate pentru transportul autovehiculelor, trailelelor, vehiculelor pe senile, etc. Accesul in aceste nave se face pe rampe speciale.

Transporturile maritime de tip bulk se fac cu nave ce transporta marfurile vrac. Acest tip de nave stocheaza direct in magaziile din cala navei si poarta denumirea de vrachiere. Principalele tipuri de marfuri transportate sub forma vrac sunt: cereale, ciment, minereuri, carbuni, etc.Capacitatea de incarcare este cuprinsa intre 20.000-180.000 tdw.

Termeni si conditii